Slaaptips voor de overgang naar de wintertijd

Nieuws Reacties uitgeschakeld voor Slaaptips voor de overgang naar de wintertijd

Met de ingang van de wintertijd ‘krijgen’ we er een uurtje bij. Dat is fijn, maar het verzetten van de klok – al is het maar een uur – kan het ritme van je kind aardig in de war schoppen. Hoe zorg je ervoor dat je kind niet voor dag en dauw wil opstaan? Kinderslaapcoach Susanne Willekes heeft een aantal tips.

Een uur terug in de tijd

Met de overgang naar de wintertijd gaat de klok een uur terug. Vaak is het ritme even zoek en hebben kinderen net als wij een paar dagen nodig om te wennen. Zo maak je de overgang iets makkelijker:

  1. Zorg ervoor dat je kind overdag voldoende slaap pakt.
  2. Bereid je erop voor dat het naar bed gaan later voelt voor je baby. We gaan een vol uur terug in de tijd, dus wat eerst 19.00 uur was, is nu 18.00 uur – maar zal voor je kind nog steeds voelen als 19.00 uur.
  3. Neem je baby als het kan ’s ochtends meteen mee naar buiten, of, als het te koud is, zet de gordijnen open en laat het natuurlijke licht binnenkomen. Dit zal de interne klok van je baby helpen zich aan te passen aan de tijdsverandering.

Met deze tips in het achterhoofd kun je beslissen hoe je de overgang naar de wintertijd gaat benaderen voor je baby. Dat kan op twee manieren.

Lees het vervolg van deze tips bij de Ouders van Nu

Pin It

» Nieuws » Slaaptips voor de overgang naar...
Op oktober 28, 2017
Door

Comments are closed.

« »